assalamualaikum


Friday, November 12, 2010

makin jauh

Dya semakin lama semakin jauh dari aku.Entah kenapa dia mendiamkan diri.Aku tidak tahu bahkan ada kalanya aku cubamemikirkannya.Banyak kali juga aku mempertmbangkan perasaan ku terhadapnya.Biarpun aku menyayanginya tetapi tidak perlu kukatakan padanya.Sayangku padanya tak perlu ah ditunjukkan.Biarlah aku berdiam diri.Biar dia yang merinduiku.Biar dia yang merasai kehilanganku.

Aku tahu payah kalau kita mula meminati orang dalam diam.Payah kalau kita mengambilnya secara serius.Payah.Tambah pula kalau kita nampak dirinya ke arah lain.Berkali -kali aku sudah terkena.Ya,terkena bila meminatai orang yang rupanya sudah dimiliki.Kecewa berganda-ganda lalu kuiringkan tawa dalam tangisan.

Aku tahu bukan mudah untuk merawat hatiku dikecewakan tetapi mengapa membiarkan diri sendiri terluka.Salah akukah?Salah aku?Ya,bila ditambah ditolak didarab aku perlu berfikir berapa banyak lagi perasaan untuk dikecewakan.Kecewa itu bagaikan mimpi buruk.Bila difikirkan berkal-kali aku jadi benci pada mereka yang aku minat.Bukan salah mereka.Bukan juga silap mereka.

Dan bila jadi macam ini,aku dah malas nk layan sape2.Sape2 ajelah.Boring...menyampah meluat...

No comments:

Post a Comment