assalamualaikum


Thursday, November 11, 2010

padamu ku bersimpati

Lagi,soal cintan cintun...boring2..tak paham aku.Tadi terbaca blog someone.Luahan ati dya bla dikecewakan menyebabkan aku terfikirkan suatu perkara.Dalam banyak-banyak perempuan yang kecewa ada lelaki juga yang kecewa.Dua tahun dia memendam rasa terhadap perempuan itu.Kasihan dia.Perempuan itu pun tak patut,bila ada lelaki menyayangi dia tolonglah jangan frustkan dia.Lelaki pun ada juga yang kecewakan perempuan.

Macam kawan baik aku.Dia mengadu dikecewakan.Kenapa perlu lelaki itu membalas perasaan perempuan itu padahal dalam hati cuma ada simpati.Bukan cinta.Bukan sayang.Kenapa?Kenapa perlu hipokrit semata-mata nak jaga hati perempuan itu semasa menerima dia?Gembira?Gembira sangatkah melukakan hati wanita itu?Rasa diri itu hebat?Hebat?Hebat ke kalau berbuat begitu.Soal hati...ah..makin difikir makin rumit.

Kenapa nak kena jaga hati kalau akhirnya lukakan hati jugak?Perempuan itu dah sakit.Sakit.Dan kesakitan itu disebabkan cinta keduanya.Bila jadi macam ini dia makin sakit.Kenapa?Kenapa?Nak bagi perempuan itu mati.Perasaan dia pun dah mati tau tak bila terluka?Aku paling benci melihat orang yang mengecewakan orang lain.Menyampah.Sebab aku tahu perasaan dikecewakan itu macam mana.Kesakitannya macam mana.Aku rasakannya.

Tangisan mereka yang kecewa itu macam mana?Adil?Adilkah?Dan ada yang bawa diri jauh semata-mata sebab kecewa?Kenapa perlu begitu?Tak...aku tak salahkan dia.Aku salahkan mereka yang berbuat dia berlari jauh.Jauh...dan ada kalanya tak mahu lagi berpaling.Pintu hati ditutupkan untuk sesiapa pun.

Memang sakit,memang pedih...tapi perasaan itu kalau kita atasinya dengan baik kita mampu.Pegang prinsip mudah,bila kita dilukai ,itu pengajaran untuk kita hargai yang akan datang.Barangkali yang akan datang jauh lebih baik.Biarkan mereka mengecewakan kita sebab Allah itu Maha Adil.Mereka akan juga merasai kecewa seperti kita.Tapi,kita tak mintak.Kita bahagia bila melihat mereka yang kita sayang bahagia.Kita gembira.Itu hadiah kebahagiaan pada penderitaan hati kita....^_~

No comments:

Post a Comment